piektdiena, 2007. gada 14. decembris

Naktī no 23 uz 24. septembri Jevgeņijs pēc ilgākas prombūtnes Dānijā kopā ar draugiem nolēma apmeklēt klubu "LaRocca". Diemžēl šis apmeklējums jaunietim beidzās ar pamatīgiem zilumiem.

Kur ir demokrātija?

"Redzēju, ka manu draugu ved ārā no kluba; gāju viņiem pakaļ un prasīju apsargam, kāpēc un par ko viņu ved ārā. Tajā brīdī jau bijām izgājuši uz ielas, un apsargs pajautāja, vai es arī gribu nepatikšanas," — tā savu stāstu sāk apsargu piekautais puisis. Neviens lieki nav runājis, un apsargi veikli darījuši "savu darbu", ko prot ļoti labi. "Prasīju vēlreiz, kāpēc apsargs aiztiek manu draugu. Tad apsargs man iesita, mēs sakāvāmies. Pēc brīža pieskrēja citi apsargi, uzlika man rokudzelžus un sāka sist, spārdīt ar kājām. Pēc šā incidenta pirmdien aizgāju uz policiju un uzrakstīju iesniegumu. Viņi man nozīmēja medicīnisko ekspertīzi, rentgenu un citas pārbaudes. Pēc kautiņa man bija liels puns galvas vidū, zem acs pamatīgs zilums un pārplēsta lūpa. Pēc pāris dienām saņēmu vēstuli no policijas, ka ierosināta krimināllieta un jāgaida tiesa," stāsta Jevgeņijs. Puisis ir sašutis par apsardzes patvaļu un agresīvo rīcību. "Apsargiem nav tiesību aiztikt cilvēkus! Pat ja viņi ir iereibuši, tad drīkst vienīgi aizrādīt un izvadīt ārā. Mūsu klubos ir tā, ka apsargs var neielaist klubā, ja viņam nepatīk tava seja. Es uz "LaRocca" agrāk bieži gāju un esmu redzējis, kas tur notiek. Daudzas reizes esmu novērojis, kā apsargi izlauž rokas apmeklētājiem. Tagad šo klubu apmeklēju pēc trīs mēnešu prombūtnes. Cik ilgi tā turpināsies? Dānijā kaut kas tāds nav iedomājams, bet šeit valda visatļautība. Kur tad ir tā demokrātija?" retoriski jautā Jevgeņijs.

Huligāns atnāca

Pēc piekaušanas puisis atkal devies uz klubu. Šoreiz, lai pārbaudītu apsargu atmiņu. "Zilums bija nogrimēts. Pēc kāda laika man pienāca kāds apsargs un jautāja, vai es esmu tas, kuru viņi iepriekšējā nedēļā piekāva. Teicu — jā, uz ko viņš atbildēja, lai daudz nelecos. Pienāca vēl viens. Tad teicu, ka par šo gadījumu ierosināta lieta. Apsargs atbildēja, ka vienmēr atradīs kādas meitenes, kuras liecinās, ka esmu bijis piedzēries un neesmu piekauts," atceras Jevgeņijs. Piekautais puisis stāsta, ka šajā klubā pie ieejas pastāvīgajiem apmeklētājiem uzrādās vārds un parole. "Tātad vakarā, kad mani piekāva, viņu datorsistēmā uzrādās, ka esmu bijis šajā klubā. Pēc sarunas sapratu, ka "viņiem viss ir nopirkts". Teicu, ka varam darīt tā — es ņemu atpakaļ krimināllietu, bet viņi mani laiž iekšā klubā. Tā arī sarunājām..." — tā Jevgeņijs. Kad puisis uz klubu aizgājis nākamreiz, viņu uzreiz atpazinuši. Sak, "mūsu huligāns atnācis". Taču klubā apsardze viņu nav laidusi. "Teicu, ka esmu sarunājis, lai mani laiž klubā, un prasīju, kāpēc viņi nepilda norunu. Apsargs apjautāja citus un beigās teica, lai eju mājās. Esmu dzirdējis, ka klubā "Fashion Club" nav ielaists invalīds ratiņkrēslā. Viņš iesūdzēja klubu par cilvēktiesību pārkāpšanu un uzvarēja," saka Jevgeņijs.

"Vakara Ziņas" sarunā ar kluba "LaRocca" juristu Alekseju uzzināja tik vien — ja šāds gadījums ir noticis, cietušajam bija jāgriežas policijā. Uz jautājumu, vai kluba vadība neuzņemas nekādu atbildību par savu apsargu rīcību, atbilde bija strupa: "Ziniet, es ar jums nevaru runāt!"

Piekaušana nav retums

Viens no pēdējā laika skaļākajiem skandāliem, kad kluba apsargi ļāvuši vaļu rokām, bija šovasar, kad apsargi izklaides iestādē "Fashion Club" piekāva ģimeni, kas tur svinēja vārdadienu. Viss bija labi līdz brīdim, kad vienai no sievietēm pastiprinātu uzmanību centās izrādīt nepazīstams vīrietis. Konflikts sākās ar grūstīšanos, ko apsargi izšķīra sev pierastā veidā — piekaujot vīrieti, kurš gāja aizstāvēt sievieti, kurai nebūt nepatika uzmācīgā svešā vīrieša interese. Vēlāk SIA "Post Nevada" mārketinga menedžere, komentējot šo incidentu, apgalvoja, ka noticis kautiņš: "Mūsu apsardze lokalizēja notiekošo." Apsardze "lokalizēja" kautiņu, saslēdzot puišus rokudzelžos, atspārdot un pat žņaudzot.

Savukārt klubā "Jelgavas baltie krekli" Jelgavā bija izcēlies konflikts starp izklaides iestādes darbiniekiem un viegli iereibušu apmeklētāju. Jaunietis apvainots glāžu sasišanā un cauruma izsišanā sienā, taču puisis apgalvo — viņš tikai apgāzis ķebli. Cietušais tika izgrūsts no kluba bez virsdrēbēm, apsaukāts necenzētiem vārdiem un piekauts. Kamēr kluba darbinieki fiziski skaidrojās ar apmeklētāju, viņa meitene un draugi lūdza puisi nesist. Diemžēl neviens no darbiniekiem lūgumus neuzklausīja, bet iekaustīto puisi drīz vien aizveda ar apsardzes automašīnu. Pēc incidenta cietušā draugi devās uz policiju, lai uzrakstītu iesniegumu. Par lieciniekiem piekrita būt arī vairākas personas, kas no studentu vecuma jau izaugušas un ar cietušo nebija saistītas.

Augustā mūzikas klubā "Fontaine Palace" Liepājā izcēlās kautiņš, kuru izraisīja kāds iereibis apmeklētājs. Apmeklētājs vispirms iesitis kluba apmeklētājai, bet pēc tam apsardzes darbinieki sitēju un viņa biedru izmetuši ārā. Turklāt apsargi esot fiziski ietekmējuši konflikta sācēju — apsardzes darbinieki vainīgo esot nogāzuši zemē un sākuši stipri sist. Šādu gadījumu ir daudz, taču parasti viss tiek noklusināts un nenonāk līdz policijai.

Nav komentāru: